كلينيك دندانپزشكي بارانا كلينيك دندانپزشكي بارانا .

كلينيك دندانپزشكي بارانا

آشنايي با ويژگي‌هاي بهترين كلينيك دندانپزشكي كودكان مشهد

“كلينيك دندانپزشكي كودكان مشهد واقع در بلوار سجاد، انواع خدمات تخصصي را به دلبندان شما ارائه مي دهد. شما ميتوانيد با خيالي آسوده ترميم و معاينه دندان‌هاي كودكتان را به پرسنل و متخصصين دلسوز و مهربان مجموعه بارانا بسپاريد تا در محيطي به دور از استرس به بهترين نحو كار شما را انجام دهند.”

 
چنانچه به دنبال بهترين كلينيك دندانپزشكي كودكان در مشهد هستيد، اما با معيارها و خصوصيات آن آشنايي نداريد مي توانيد ويژگي هاي يك كلينيك خوب را در ادامه بررسي كنيد:

برخورد خوب پرسنل: قبل از مواجه شدن كودك با متخصص اطفال، برخورد صميمي و مهربانانه پرسنل كلينيك دندانپزشكي به كاهش اضطراب او كمك قابل توجهي ميكند.
محيط جذاب: محيط سرگرم كننده همراه با رنگ هاي شاد باعث پرت شدن حواس كودكان از ترسي كه دارند مي‌شود.
برخوردار بودن دندانپزشك كودكان از صبر كافي: برخي از مواقع كودك به دليل اضطراب و ترسي كه دارد همكاري لازم را با متخصص اطفال انجام نميدهد، در اين موارد دندانپزشك بايد با صبر و حوصله كافي ارتباط صميمي و دوستانه با كودك برقرار كند تا ترس او از بين برود.
به طور كلي يك كلينيك دندانپزشكي اطفال در مشهد بايد به گونه اي باشد كه اضطراب و ترس از خدمات دندانپزشكي را از كودك دور كند تا همكاري او با دندانپزشك افزايش يابد. كلينيك دندانپزشكي بارانا با برخورداري از تمام ويژگي هاي بيان شده؛ تبديل به يكي از بهترين كلينيك هاي دندانپزشكي مشهد براي كودكان شده است.

 
بارانا ارائه دهنده خدمات دندانپزشكي كودكان در مشهد با به روز ترين تجهيزات و امكانات
خدمات تخصصي دندانپزشكي كودكان در مشهد
دندانپزشك كودكان (pediatric dentist) به متخصص دندانپزشكي گفته مي‌شود كه خدمات درماني مربوط به دندان و آموزش هاي لازم براي پيشگيري از پوسيدگي آن را به كودكان و نوجوانان تا سن 12 سال ارائه ميدهد.

رايج ترين خدمات دندانپزشكي كه براي اطفال ارائه مي‌شود؛ شامل ترميم و عصب كشي، راه هاي پيشگيري از پوسيدگي دندان، درمان هاي دندانپزشكي با بيهوشي و… است.

پر كردن و عصب كشي دندان شيري
پوسيدگي اصلي ترين عامل به وجود آمدن درد دندان است. رايج ترين روش هاي درمان پوسيدگي دندان كودكان عصب كشي و ترميم دندان (پر كردن دندان) مي باشد. دندانپزشك كودكان در مشهد با تراشيدن قسمت هاي پوسيده و پر كردن آن با مواد مخصوص اقدام به ترميم دندان آسيب ديده مي نمايد.

در صورتيكه پوسيدگي به پالپ دندان شيري برسد، احتياج به عصب كشي دارد. عصب كشي دندان شيري مثل دندان دائمي توسط دندانپزشك كودكان مشهد انجام ميشود. عدم درمان پوسيدگي دندان باعث درد، التهاب و عفونت خواهد شد. ممكن است اين عفونت از انتهاي ريشه به لثه هم وارد شود و به دندان دائمي كه زير لثه قرار دارد آسيب بزند.

درمان پوسيدگي دندان جلو كودكان نيز مانند دندان هاي عقب با عصب كشي يا پر كردن قابل درمان است.
پيشگيري از پوسيدگي هاي دنداني
پوسيدگي دندان؛ شايع ترين بيماري مربوط به دهان و دندان كودكان است. دندانپزشك كودكان مشهد براي جلوگيري از اين اتفاق درمان ها و آموزش هايي ارائه ميدهد كه در ادامه به توضيح آن‌ها مي پردازيم.

 
رعايت بهداشت دهان و دندان، نقش اساسي در پيشگيري از پوسيدگي دندان كودكان دارد.
مديريت رژيم غذايي كودكان
داشتن رژيم غذايي مناسب و متعادل، اولين توصيه اي است كه متخصص دندانپزشكي كودكان در مشهد به والدين براي جلوگيري از پوسيدگي دندان فرزندشان مي نمايد. زماني كه مواد خوراكي وارد دهان مي‌شوند، در صورت عدم رعايت بهداشت تا مدت ها روي دندان ميمانند و به مرور باعث پوسيدگي آن مي‌شوند.

مواد قندي كه چسبندگي بالايي دارند مثل گز، سوهان، لواشك و .. به دليل چسبيدن به شيارهاي سطح دندان قدرت پوسيدگي بالاتري دارند، اما از آنجا كه قندها و كربوهيدرات ها براي رشد كودك الزامي و مورد نياز هستند، نبايد مصرف آنها را قطع و يا خيلي كم كرد.

توجه: فراموش نكنيد كه تعداد دفعات مصرف مواد قندي مهم تر از ميزان مصرف آن است. پس بهتر است يك برنامه غذايي مناسب؛ شامل مواد قندي با حداقل چسبندگي و نيز با تعداد دفعات كمتر براي كودكتان استفاده كنيد.

آموزش صحيح استفاده كودكان از مسواك و نخ دندان
بعد از مصرف بهينه قند و كربوهيدرات، نحوه صحيح استفاده از مسواك و نخ دندان؛ يكي از اصلي ترين آموزش هايي است كه كودكان بايد ببينند. اين آموزش ها در جلسات مراجعه به دندانپزشك اطفال مشهد، به كودك و والدين او آموخته مي‌شود. توجه داشته باشيد كه مسواك زدن بايد 2 دقيقه طول بكشد و براي ترغيب كودك به اين كار ميتوانيد از تايمر هاي عروسكي استفاده كنيد.

 
بهترين زمان براي شروع نخ دندان كشيدن كودكان به كمك والدين، حدوداً از سن 2/5 سالگي است.
از زمان رويش اولين دندان كودك مسواك زدن به كمك والدين بايد آغاز شود.
فلورايد تراپي كودكان
فلورايد تراپي يكي از روش‌هاي كم هزينه، راحت و بدون درد براي پيشگيري از پوسيدگي دندان كودكان است كه بهتر است از حدوداً سن 3 سالگي كه رويش دندان هاي شيري كامل مي‌شود تا 14 سالگي كه 2 سال از رويش دندان آسيا دوم دائمي ميگذرد، هر 6 ماه يكبار توسط متخصص دندانپزشكي كودكان در مشهد انجام شود.

در صورتي كه فلورايد تراپي در مطب و توسط بهترين دندانپزشك اطفال انجام شود، هيچ عارضه اي ندارد و باعث افزايش مقاومت دندانهاي كودكان در برابر پوسيدگي مي‌شود.

فيشور سيلانت كودكان
در فيشور سيلانت (پوشاندن شيارهاي دندان) به منظور جلوگيري از پوسيدگي، يك لايه محافظ و همرنگ دندان روي شيارهاي عميق سطح دندان آسيا دائمي قرار مي گيرد. در صورت پر نكردن اين شيارها، مواد خوراكي چسبناك به دندان ميچسبند و با مسواك هم به خوبي تميز نميشوند در نتيجه باعث پوسيدگي دندان مي‌شوند.

 
پر كردن شيارهاي دندان آسيا با مواد همرنگ دندان براي پيشگيري از پوسيدگي
استفاده از فضا نگهدار براي دندان كودكان
دندان هاي شيري به طور طبيعي بهترين عامل براي نگهداشتن فضاي مورد نياز براي رويش دندان هاي دائمي هستند. اما اگر به هر دليلي يكي از دندان هاي شيري زودتر از موعد بيوفتد، ممكن است دندان هاي دو طرف آن به سمت فضاي خالي حركت كنند و جاي دندان دائمي را پر كنند.

براي جلوگيري از اين اتفاق، دندانپزشك اطفال مشهد بعد از افتادن پيش از موعد دندان شيري، از فضاي نگهدارنده دندان كودكان استفاده ميكند. فضاي نگهدارنده دندان انواع مختلفي دارد كه با توجه به وضعيت دهان و دندان كودك، متخصص اطفال يكي از آن ها را استفاده مي نمايد.

 
از فضاي نگهدارنده، براي حفظ كردن جاي دندان دائمي استفاده مي‌شود
دندانپزشكي كودكان با بيهوشي در مشهد
شرايط خاصي وجود دارد كه دندانپزشك كودكان در مشهد مجبور به ترميم دندان كودكان با بيهوشي مي شود. دقت كنيد در مواردي غير از مواردي كه در زير به آن اشاره كرديم، درمان با بيهوشي توصيه نميشود.

در شرايطي كه براي كودكان با سن كم (زير 3 سال) مشكل فوري و اورژانسي پيش بيايد و يا دچار شكستگي يا پوسيدگي شديد دندان شده باشند، به اجبار درمان بايد همراه با بيهوشي صورت گيرد؛ زيرا اين كودكان معمولاً همكاري لازم را با متخصص اطفال ندارند.
برخي كودكان هم با وجود سن بالا به دليل مشكلات ذهني يا فيزيكي ممكن است نسبت به صداهاي وسايل دندانپزشكي واكنش هاي غير معمول و خطرناك انجام دهند، اين دسته از كودكان هم بهتر است تحت بيهوشي درمان شوند.
عده اي از كودكان هم به دليل ترس از خدمات دندانپزشكي بيقراري زيادي ميكنند كه ممكن است طي درمان آسيب ببينند.
حتي الامكان توصيه مي‌شود اگر مشكل دندان كودك اورژانسي نيست، درمان بعد از بالاتر رفتن سن او انجام شود.
 
عدم همكاري كودك با دندانپزشك اغلب اوقات به دليل ترس كودكان از دندانپزشكي اتفاق مي افتد.

 

لينك منبع:خدمات دندانپزشكي كودكان مشهد با بهترين دندانپزشك اطفال | بارانا


برچسب: دندانپزشكي كودكان مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۲۵ توسط:كلينيك بارانا موضوع: نظرات (0)

مهم ترين مزايا و معايب ايمپلنت دندان

مزايا و معايب ايمپلنت دندان چيست؟
از مزايا و نتايج موفقيت آميز كاشت ايمپلنت در مشهد مي توان به موارد زير اشاره كرد:

 
1- بهبود عملكرد دندان ها و كمك به دستگاه گوارش

2- كاهش احتمال تحليل و از بين رفتن استخوان فك

3- تضمين سلامت لثه و دندان هاي مجاور 

4- در صورت مراقبت عمر دائمي دارند

5- همانند دندان هاي طبيعي به نظر مي رسند

6- سهولت رعايت بهداشت دندان ايمپلنت شده نسبت به ساير روش هاي كاشت
لبخند طبيعي از مزاياي كاشت ايمپلنت دندان به شمار مي رود.
اگر چه ايمپلنت دندان نسبت به ساير روش هاي كاشت دندان در مشهد معايب كمتري دارد، ولي با اين حال قبل از انتخاب مناسبترين درمان براي دندان هاي از دست رفته بايد در كنار تمام مزايا به نقص هاي آن نيز توجه كرد.

 
1- براي كاشت نياز به حجم و تراكم بالاي استخوان دارند

2- احتمال ضعيف شكستن بدنه ايمپلنت در اثر وارد آمدن فشار زياد

3- شل شدن پيچ ايمپلنت با فشار زياد

4- لق شدن روكش ايمپلنت در اثر فشار زياد

5- بروز علائم عفونت ايمپلنت در برخي موارد نادر

6- طولاني بودن دوره درمان

7- هزينه بالاي درمان ايمپلنت
شكستگي ايمپلنت دندان در اثر فشار زياد و ضربه خوردن

 

منبع: مقاله ايمپلنت مشهد از وبسايت بارانا


برچسب: مزاياي ايمپلنت، ايمپلنت مشهد، ايمپلنت در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۸:۳۴ توسط:كلينيك بارانا موضوع: نظرات (0)