کلینیک دندانپزشکی بارانا کلینیک دندانپزشکی بارانا .

کلینیک دندانپزشکی بارانا

آشنایی با ویژگی‌های بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان مشهد

“کلینیک دندانپزشکی کودکان مشهد واقع در بلوار سجاد، انواع خدمات تخصصی را به دلبندان شما ارائه می دهد. شما میتوانید با خیالی آسوده ترمیم و معاینه دندان‌های کودکتان را به پرسنل و متخصصین دلسوز و مهربان مجموعه بارانا بسپارید تا در محیطی به دور از استرس به بهترین نحو کار شما را انجام دهند.”

 
چنانچه به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در مشهد هستید، اما با معیارها و خصوصیات آن آشنایی ندارید می توانید ویژگی های یک کلینیک خوب را در ادامه بررسی کنید:

برخورد خوب پرسنل: قبل از مواجه شدن کودک با متخصص اطفال، برخورد صمیمی و مهربانانه پرسنل کلینیک دندانپزشکی به کاهش اضطراب او کمک قابل توجهی میکند.
محیط جذاب: محیط سرگرم کننده همراه با رنگ های شاد باعث پرت شدن حواس کودکان از ترسی که دارند می‌شود.
برخوردار بودن دندانپزشک کودکان از صبر کافی: برخی از مواقع کودک به دلیل اضطراب و ترسی که دارد همکاری لازم را با متخصص اطفال انجام نمیدهد، در این موارد دندانپزشک باید با صبر و حوصله کافی ارتباط صمیمی و دوستانه با کودک برقرار کند تا ترس او از بین برود.
به طور کلی یک کلینیک دندانپزشکی اطفال در مشهد باید به گونه ای باشد که اضطراب و ترس از خدمات دندانپزشکی را از کودک دور کند تا همکاری او با دندانپزشک افزایش یابد. کلینیک دندانپزشکی بارانا با برخورداری از تمام ویژگی های بیان شده؛ تبدیل به یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی مشهد برای کودکان شده است.

 
بارانا ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی کودکان در مشهد با به روز ترین تجهیزات و امکانات
خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان در مشهد
دندانپزشک کودکان (pediatric dentist) به متخصص دندانپزشکی گفته می‌شود که خدمات درمانی مربوط به دندان و آموزش های لازم برای پیشگیری از پوسیدگی آن را به کودکان و نوجوانان تا سن 12 سال ارائه میدهد.

رایج ترین خدمات دندانپزشکی که برای اطفال ارائه می‌شود؛ شامل ترمیم و عصب کشی، راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان، درمان های دندانپزشکی با بیهوشی و… است.

پر کردن و عصب کشی دندان شیری
پوسیدگی اصلی ترین عامل به وجود آمدن درد دندان است. رایج ترین روش های درمان پوسیدگی دندان کودکان عصب کشی و ترمیم دندان (پر کردن دندان) می باشد. دندانپزشک کودکان در مشهد با تراشیدن قسمت های پوسیده و پر کردن آن با مواد مخصوص اقدام به ترمیم دندان آسیب دیده می نماید.

در صورتیکه پوسیدگی به پالپ دندان شیری برسد، احتیاج به عصب کشی دارد. عصب کشی دندان شیری مثل دندان دائمی توسط دندانپزشک کودکان مشهد انجام میشود. عدم درمان پوسیدگی دندان باعث درد، التهاب و عفونت خواهد شد. ممکن است این عفونت از انتهای ریشه به لثه هم وارد شود و به دندان دائمی که زیر لثه قرار دارد آسیب بزند.

درمان پوسیدگی دندان جلو کودکان نیز مانند دندان های عقب با عصب کشی یا پر کردن قابل درمان است.
پیشگیری از پوسیدگی های دندانی
پوسیدگی دندان؛ شایع ترین بیماری مربوط به دهان و دندان کودکان است. دندانپزشک کودکان مشهد برای جلوگیری از این اتفاق درمان ها و آموزش هایی ارائه میدهد که در ادامه به توضیح آن‌ها می پردازیم.

 
رعایت بهداشت دهان و دندان، نقش اساسی در پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان دارد.
مدیریت رژیم غذایی کودکان
داشتن رژیم غذایی مناسب و متعادل، اولین توصیه ای است که متخصص دندانپزشکی کودکان در مشهد به والدین برای جلوگیری از پوسیدگی دندان فرزندشان می نماید. زمانی که مواد خوراکی وارد دهان می‌شوند، در صورت عدم رعایت بهداشت تا مدت ها روی دندان میمانند و به مرور باعث پوسیدگی آن می‌شوند.

مواد قندی که چسبندگی بالایی دارند مثل گز، سوهان، لواشک و .. به دلیل چسبیدن به شیارهای سطح دندان قدرت پوسیدگی بالاتری دارند، اما از آنجا که قندها و کربوهیدرات ها برای رشد کودک الزامی و مورد نیاز هستند، نباید مصرف آنها را قطع و یا خیلی کم کرد.

توجه: فراموش نکنید که تعداد دفعات مصرف مواد قندی مهم تر از میزان مصرف آن است. پس بهتر است یک برنامه غذایی مناسب؛ شامل مواد قندی با حداقل چسبندگی و نیز با تعداد دفعات کمتر برای کودکتان استفاده کنید.

آموزش صحیح استفاده کودکان از مسواک و نخ دندان
بعد از مصرف بهینه قند و کربوهیدرات، نحوه صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان؛ یکی از اصلی ترین آموزش هایی است که کودکان باید ببینند. این آموزش ها در جلسات مراجعه به دندانپزشک اطفال مشهد، به کودک و والدین او آموخته می‌شود. توجه داشته باشید که مسواک زدن باید 2 دقیقه طول بکشد و برای ترغیب کودک به این کار میتوانید از تایمر های عروسکی استفاده کنید.

 
بهترین زمان برای شروع نخ دندان کشیدن کودکان به کمک والدین، حدوداً از سن 2/5 سالگی است.
از زمان رویش اولین دندان کودک مسواک زدن به کمک والدین باید آغاز شود.
فلوراید تراپی کودکان
فلوراید تراپی یکی از روش‌های کم هزینه، راحت و بدون درد برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان است که بهتر است از حدوداً سن 3 سالگی که رویش دندان های شیری کامل می‌شود تا 14 سالگی که 2 سال از رویش دندان آسیا دوم دائمی میگذرد، هر 6 ماه یکبار توسط متخصص دندانپزشکی کودکان در مشهد انجام شود.

در صورتی که فلوراید تراپی در مطب و توسط بهترین دندانپزشک اطفال انجام شود، هیچ عارضه ای ندارد و باعث افزایش مقاومت دندانهای کودکان در برابر پوسیدگی می‌شود.

فیشور سیلانت کودکان
در فیشور سیلانت (پوشاندن شیارهای دندان) به منظور جلوگیری از پوسیدگی، یک لایه محافظ و همرنگ دندان روی شیارهای عمیق سطح دندان آسیا دائمی قرار می گیرد. در صورت پر نکردن این شیارها، مواد خوراکی چسبناک به دندان میچسبند و با مسواک هم به خوبی تمیز نمیشوند در نتیجه باعث پوسیدگی دندان می‌شوند.

 
پر کردن شیارهای دندان آسیا با مواد همرنگ دندان برای پیشگیری از پوسیدگی
استفاده از فضا نگهدار برای دندان کودکان
دندان های شیری به طور طبیعی بهترین عامل برای نگهداشتن فضای مورد نیاز برای رویش دندان های دائمی هستند. اما اگر به هر دلیلی یکی از دندان های شیری زودتر از موعد بیوفتد، ممکن است دندان های دو طرف آن به سمت فضای خالی حرکت کنند و جای دندان دائمی را پر کنند.

برای جلوگیری از این اتفاق، دندانپزشک اطفال مشهد بعد از افتادن پیش از موعد دندان شیری، از فضای نگهدارنده دندان کودکان استفاده میکند. فضای نگهدارنده دندان انواع مختلفی دارد که با توجه به وضعیت دهان و دندان کودک، متخصص اطفال یکی از آن ها را استفاده می نماید.

 
از فضای نگهدارنده، برای حفظ کردن جای دندان دائمی استفاده می‌شود
دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در مشهد
شرایط خاصی وجود دارد که دندانپزشک کودکان در مشهد مجبور به ترمیم دندان کودکان با بیهوشی می شود. دقت کنید در مواردی غیر از مواردی که در زیر به آن اشاره کردیم، درمان با بیهوشی توصیه نمیشود.

در شرایطی که برای کودکان با سن کم (زیر 3 سال) مشکل فوری و اورژانسی پیش بیاید و یا دچار شکستگی یا پوسیدگی شدید دندان شده باشند، به اجبار درمان باید همراه با بیهوشی صورت گیرد؛ زیرا این کودکان معمولاً همکاری لازم را با متخصص اطفال ندارند.
برخی کودکان هم با وجود سن بالا به دلیل مشکلات ذهنی یا فیزیکی ممکن است نسبت به صداهای وسایل دندانپزشکی واکنش های غیر معمول و خطرناک انجام دهند، این دسته از کودکان هم بهتر است تحت بیهوشی درمان شوند.
عده ای از کودکان هم به دلیل ترس از خدمات دندانپزشکی بیقراری زیادی میکنند که ممکن است طی درمان آسیب ببینند.
حتی الامکان توصیه می‌شود اگر مشکل دندان کودک اورژانسی نیست، درمان بعد از بالاتر رفتن سن او انجام شود.
 
عدم همکاری کودک با دندانپزشک اغلب اوقات به دلیل ترس کودکان از دندانپزشکی اتفاق می افتد.

 

لینک منبع:خدمات دندانپزشکی کودکان مشهد با بهترین دندانپزشک اطفال | بارانا


برچسب: دندانپزشکی کودکان مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۲۵ توسط:کلینیک بارانا موضوع: نظرات (0)