كلينيك دندانپزشكي بارانا كلينيك دندانپزشكي بارانا .

كلينيك دندانپزشكي بارانا

چه عواملي باعث شكستن ايمپلنت دندان مي شود؟

ايمپلنت دندان، يكي از روش هاي پايدار و موثر براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است. با اين حال، ايمپلنت ها نيز ممكن است در برابر برخي عوامل خطرناك شكسته شوند. برخي از عواملي كه مي توانند باعث شكستن ايمپلنت دندان شوند عبارتند از:

نيروهاي بالا: استفاده از دندان ها براي گاز دادن، خوردن غذاهاي سخت يا استفاده از دهان براي چيزهايي مانند قلم نوشتاري، مي تواند نيروهاي بالا به ايمپلنت دندان بياورد و باعث شكست آن شود.
عفونت: عفونت در منطقه ايمپلنت دندان مي تواند باعث تخريب استخوان هاي پيرامون ايمپلنت شده و در نتيجه شكست ايمپلنت شود.
نبود استحكام كافي: اگر استحكام ايمپلنت دندان كافي نباشد، مي تواند در طول زمان شكسته شود.
بيماري پريمپلنتيت: اين بيماري مي تواند باعث التهاب و تخريب بافت هاي پيرامون ايمپلنت شده شود و در نتيجه باعث شكست آن شود.
اندازه ايمپلنت نامناسب: اندازه ايمپلنت نامناسب مي تواند باعث استفاده از فرمان زيادي براي نصب ايمپلنت شود و در نتيجه باعث شكست آن شود.
به طور كلي، براي جلوگيري از شكست ايمپلنت دندان، بايد به بهترين شكل ممكن از آن مراقبت كرد و نيروهاي بالا را از آن دور نگه داشت. همچنين، بايد به دنبال علاج عفونت ها و بيماري هاي پريمپلنتيت باشيد و از نصب ايمپلنت توسط پزشكان و متخصصين مجرب و با تجربه استفاده كنيد. 
 
آيا استفاده از دندان هاي مصنوعي نيز ممكن است باعث شكستن ايمپلنت شود؟
دندان هاي مصنوعي كه بر روي ايمپلنت قرار مي گيرند، به عنوان ترميم دنداني مورد استفاده قرار مي گيرند و براي شكستن ايمپلنت به طور مستقيم مسئوليت ندارند. با اين حال، در برخي موارد، استفاده از دندان هاي مصنوعي نامناسب مي تواند باعث شكست ايمپلنت شود.

به عنوان مثال، اگر دندان مصنوعي بر روي ايمپلنت بسيار بزرگ باشد و به عنوان نتيجه، نيروهاي بيشتري را به ايمپلنت وارد كند، ممكن است باعث تخريب استخوان هاي اطراف ايمپلنت شود و در نتيجه، باعث شكست ايمپلنت شود.

همچنين، در برخي موارد، ترميم دنداني بر روي ايمپلنت ممكن است نامناسب باشد و باعث بروز مشكلاتي مانند عفونت، بيماري پريمپلنتيت و تخريب بافت هاي پيرامون ايمپلنت شود. اين موارد هم مي توانند باعث شكست ايمپلنت شوند.

به طور كلي، براي جلوگيري از شكست ايمپلنت، بايد به بهترين شكل ممكن از آن مراقبت كرد، از ترميم دنداني نامناسب اجتناب كرد و از نصب ايمپلنت توسط پزشكان و متخصصين مجرب و با تجربه استفاده كرد. همچنين، بايد به دنبال علاج عفونت ها و بيماري هاي پريمپلنتيت باشيد و نكاتي مانند استفاده از فرمان هاي مناسب براي ترميم دنداني را رعايت كنيد.
 
ايا ايمپلنت بتعث عفونت ساير دندان ها مي شود؟
 
بله، ايمپلنت مي تواند عفونت در دندان هاي اطراف آن را ايجاد كند. اين عفونت مي تواند از طريق باكتري هاي حاضر در دهان و به دليل عوامل ديگري مانند عدم رعايت بهداشت دهان و پيشگيري از عفونت هاي دهاني ايجاد شود.

در حين نصب ايمپلنت، ممكن است باكتري ها و ميكروب هاي حاضر در دهان وارد منطقه ايمپلنت شده و عفونت را ايجاد كنند. همچنين، در صورتي كه بهداشت دهان و پيشگيري از عفونت هاي دهاني رعايت نشود، باكتري ها مي توانند به منطقه ايمپلنت و دندان هاي اطراف آن منتقل شوند و عفونت را ايجاد كنند.

بنابراين، براي جلوگيري از عفونت در دندان هاي اطراف ايمپلنت، بايد بهداشت دهان منظم و به درستي انجام شود و پيشگيري از عفونت هاي دهاني از جمله شستشوي دهان و مصرف مكمل هاي دهاني مورد نياز است. همچنين، بايد به دنبال علائم عفونت در منطقه ايمپلنت و دندان هاي اطراف آن باشيد و در صورت بروز هرگونه علامتي مانند درد، تورم، خونريزي يا ترشح، به پزشك خود مراجعه كنيد.
 
 
 اطلاعات بيشتر: قيمت ايمپلنت دندان در مشهد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۸:۳۸ توسط:كلينيك بارانا موضوع: نظرات (0)