كلينيك دندانپزشكي بارانا كلينيك دندانپزشكي بارانا .

كلينيك دندانپزشكي بارانا

بريج دندان در مشهد - مزايا و معايب

بريج دندان در مشهد (Dental Bridge) يك روش ترميمي در دندانپزشكي است كه براي جايگزيني يك يا چند دندان كم‌تر از دندان‌هاي طبيعي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين روش به عنوان يكي از روش‌هاي موثر و معمول در ترميم دندان‌ها استفاده مي‌شود تا از از دست رفتن دندان‌ها جلوگيري كند و زيبايي و عملكرد دندان‌ها را بهبود بخشد. بريج‌هاي دنداني ممكن است از مواد مختلفي مانند پرهاي زيريني، پرهاي كامپوزيت يا فلزهاي مختلف ساخته شوند و از دندان‌هاي مجاور براي نگهداري ثابت و محكم استفاده مي‌كنند.

نوع‌هاي مختلف بريج دندان:

1. بريج دندان‌هاي ثابت (Fixed Dental Bridge): در اين نوع بريج دندان، دندان‌هاي مجاور به عنوان پايه (ابريشته) براي تثبيت و نگه‌داشتن دندان مصنوعي (پل) مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين نوع بريج دندان باعث ايجاد يك ترميم ثابت و محكم براي جايگزيني دندان‌هاي گمشده مي‌شود.

2. بريج دندان متحرك (Removable Dental Bridge): اين نوع بريج دندان با پيچ‌ومهره و يا كليپس‌ها به دندان‌هاي مجاور متصل مي‌شود و به‌راحتي قابل درآوردن و نصب مجدد است. اين روش از آنجا كه قابل درآوردن است، مزايايي براي بهداشت دهان و شستشوي مناسب دارد.

مراحل اجراي بريج دندان:

1. برداشت اندازه‌گيري: در ابتدا، پزشك دندانپزشك اندازه‌گيري دقيق از دندان‌ها و مجاورت‌هاي آن‌ها براي تهيه بريج دندان مصنوعي انجام مي‌دهد.

2. ارتودنسي: اگر دندان‌ها به خوبي قرار نگيرند يا اختلافات ترميمي ديگر وجود دارد، ارتودنسي و يا ترميم دندان ممكن است قبل از اجراي بريج دندان انجام شود.

3. ترميم دندان‌هاي مجاور: در صورتي كه دندان‌هاي مجاور به مشكلي برخوردار باشند، نياز به ترميم و آماده سازي آن‌ها براي نصب بريج دندان وجود دارد.

4. تهيه بريج دندان مصنوعي: بريج دندان مصنوعي با استفاده از اندازه‌گيري‌هاي گرفته شده و متريال‌هاي مورد نياز، تهيه مي‌شود.

5. نصب بريج دندان: بعد از تهيه بريج دندان مصنوعي، آن را با استفاده از چسب‌ها يا مواد چسبنده مناسب به دندان‌هاي مجاور ثابت مي‌كنند.

مزاياي بريج دندان:

1. جلوگيري از تغييرات شكل و موقعيت دندان‌ها: بريج دندان باعث جلوگيري از تغييرات شكل و موقعيت دندان‌ها ناشي از از دست رفتن دندان‌هاي طبيعي مي‌شود.

2. بهبود ظاهر و زيبايي: بريج دندان به‌طور ظاهري شبيه به دندان‌هاي طبيعي است و از زيبايي و طبيعي بودن لبخند شما حمايت مي‌كند.

3. بهبود عملكرد: با استفاده از بريج دندان، عملكرد مكانيكي دندان‌ها بهبود مي‌يابد و قابليت خوبي براي جويدن و گاز‌گرفتن ايجاد مي‌شود.

معايب بريج دندان:

1. فايده موقت: بريج دندان‌ها به‌مرور زمان ممكن است به دليل كشيدن و آزاد شدن از محل متصل‌شدن به دندان‌هاي مجاور، نياز به تعويض داشته باشند.

2. آسيب به دندان‌هاي مجاور: براي نصب بريج دندان، دندان‌هاي مجاور نياز به سنباده‌كاري و ترميم دارند كه ممكن است باعث آسيب و ضعيف شدن آن‌ها شود.

3. نياز به مراقبت‌هاي ويژه: دندان‌هاي با بريج دندان نياز به مراقبت‌هاي ويژه‌تري نسبت به دندان‌هاي طبيعي دارند تا از نگهداري طولاني‌مدت و كارايي آن‌ها مطمئن شويد.

استفاده از بريج دندان در مشهد يك روش موثر و معمول در ترميم دندان‌ها است، اما براي انجام اين روش بهتر است با پزشك دندانپزشك خود مشورت كنيد و پيشنهادات و نكات ارائه شده توسط او را رعايت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۸:۱۲ توسط:كلينيك بارانا موضوع: لمينت متحرك دندان در مشهد نظرات (0)